4+1 tip pro obrázek vaší reklamy

Obrázek u reklamy na Facebooku by měl být tím hlavním, co uživatele na první pohled zaujme, když se jim reklama zobrazí. Měl by být výstižný a neměl by slibovat něco, co nemůžete splnit. Lidé by se pak skrze reklamu sice proklikli, ale nejspíš by stejně hned odešli zklamaní. A to přece nechceme.

Sepsal jsem tedy několik tipů, jak připravit obrázek pro facebookovou reklamu.

Kde sehnat vhodný obrázek?

Obrázek na pozadí je dost důležitý a u některých typů reklam může být klidně tím jediným, co jejich obrázek zobrazuje. Ať už je to tak, nebo kromě pozadí budete chtít říct i něco dalšího (vyzvat k akci, přidat doplňující text nebo obrázek), je vhodné zvolit takový obrázek, který vaši reklamu mezi ostatními příspěvky na facebookové Timeline odliší.

Pokud nemáte svůj vlastní obrázek, nemusíte si hned trhat vlasy. Existují totiž fotobanky, ve kterých můžete vyhledávat z tisíců obrázků. Jednou z těch, které nabízí obrázky zdarma i pro komerční účely, je pixabay.com. Před stažením každého obrázku se ale raději vpravo podívejte, jestli je skutečně zdarma i pro komerční účely.

Tvoříte reklamu pro ebook?

Pokud je cílem vaší reklamy přivést návštěvníky na vstupní stránku svého webu, kde jim třeba výměnou za kontakt poskytnete svůj skvělý ebook, je vhodné obrázek tohoto ebooku zobrazit v obrázku reklamy.

3D cover neboli model ebooku si můžete na pár kliknutí vytvořit třeba v online nástroji your-cover.cz.

V čem obrázek upravit?

Často se také ptáte, v jakém programu obrázek upravit, přidat k němu text nebo další prvky. Jednoduchým řešením zdarma je služba canva.com.

Hned na začátku máte na výběr z několika předdefinovaných typů obrázků, které si jednoduše upravíte a máte hotovo. Je libo obrázek pro facebookovou reklamu? Vyberte si návrh Reklama na Facebooku a nějaké rozměry nemusíte vůbec řešit. Mimochodem, kdyby vás rozměry náhodou zajímaly, tak je to 1200 x 628 pixelů.

Pak už jen nahrát vlastní pozadí, přidat barevný filtr s průhledností (vhodný je v případě, kdy chcete, aby třeba text na pozadí více vynikal), vlastní text nebo třeba tlačítko s výzvou k akci.

Obrázek pro zachování kvality nezapomeňte uložit jako PNG.

7 TIPŮ, ABY VÁM WEB VYDĚLÁVAL

Příručka pro podnikatele, kteří nemají web, nebo jim ten stávající nefunguje. 7 oblastí, které většina podnikatelů podceňuje, dělá je špatně nebo dokonce vůbec.

Proč to nepřehánět s textem?

Facebook u svých reklam používá určitá pravidla. Jedním z nich je omezení množství textu v obrázku reklamy. S textem to nepřehánějte, protože jinak by se mohlo stát, že se vaše reklama prostě nebude zobrazovat.

Pro kontrolu můžete použít tento nástroj od Facebooku, kterým snadno vyhodnotíte, jestli je obrázek v pořádku. Pokud nebude text obrázku zobrazovat stav „OK“, zvažte možnost snížení množství textu na obrázku. Někdy stačí jen zmenšit písmo.

Jedna reklama není na celý život

Nezapomínejte na fakt, že jedna reklama na celý život stačit nebude. Časem se prostě okouká a lidé na ni přestanou reagovat. Je proto nutné reklamy obměňovat, nahrazovat obrázek, texty i výzvy k akci.

A jak reklamy vyhodnotit a optimalizovat, se podíváme zase příště.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *