Jak být s GDPR v pohodě

O novém nařízení Evropské unie o zpracování osobních údajů (GDPR) slyšíme téměř za každým rohem. Povinnost uchovávat osobní údaje v souladu s tímto nařízením čeká na každého, kdo osobní údaje jakkoliv spravuje. Navíc už není moc času. GDPR začíná platit 25. května 2018.

Pokud na svém webu jakýmkoliv způsobem osobní údaje zpracováváte, je potřeba provést jisté změny, díky kterým budete moci být v pohodě.

Informační povinnost

V první řadě je to splnění informační povinnosti. Uživatelé vašeho musí být informováni o tom, že osobní údaje zpracováváte, k jakým účelům je zpracováváte a z jakého právního titulu je zpracováváte. Uživatelé mají právo na to, vyžádat si od vás přehled, jaké údaje o nich evidujete a samozřejmě jejich výmaz.

Jakmile vám uživatel jakýmkoliv způsobem předává své osobní údaje, mělo by to být na základě projevuje jeho svobodné vůle. Máte na webu webový formulář pro odběr newsletteru? Nabízíte uživatelům svého webu super ebook výměnou za jejich kontakt? Nebo provozujete eshop? Pak na GDPR rozhodně nezapomínejte.

Double opt-in

Jednou z možností, jak být v pohodě, je double opt-in. Co to je? Je to metoda dvojitého potvrzení kontaktu. Pokud na svém webu máte webový formulář, který uživatel vyplní, kontakt se ve vaší databázi zatím neobjeví. Uživatel dostane váš email, ve kterém musí kliknout na potvrzovací odkaz. Teprve tímto druhým potvrzením se kontakt ve vaší databázi aktivuje a budete na něj moci zasílat emaily.

Právní titul

Pak je tu něco jako právní titul. Těchto titulů GDPR uznává šest. V email marketingu budou ale nejčastěji využívané dva a to oprávněný zájemsouhlas.

Předpokládám, že osobní údaje zpracováváte už nyní poctivě a nesnažíte se napodobovat praktiky některých otravných spamerů, kteří kontakty kopírují různě z internetu nebo kupují celé databáze kontaktů.

Používejte správné nástroje, které s GDPR počítají, proveďte si revizi stávající databáze kontaktů, zapracujte úpravy spojené s GDPR na svém webu a buďte v pohodě.

Pokud nechcete opravdu nic podcenit, doporučuji navštívit web kolegů ze SmartEmailingu na této stránce, kde se téma GDPR věnují od hlavy až k patě.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.