Jak fungují moderní webové stránky

Když u nás zákazník poptává vytvoření webových stránek, většinou se nejprve ptám, jaká má očekávání a jaké jsou jeho představy. Co by rád, aby jeho web uměl. Když už si udělám trochu představu, vždycky mám potřebu se rozpovídat o tom, co dnešní weby dokážou a jaký je jejich potenciál. Tohle klienti většinou neví a popravdě mě to překvapuje, protože u nás v oboru o tom mluví úplně každý. Ale je to škoda. V každém oboru můžete potenciál moderních webů použít. Rozhodl jsem se proto napsat tento článek.

Není web jako web. A byť může být krásný, přehledný a může mít skvěle napsané texty, nemusí zdaleka fungovat tak skvěle jako web, který nevypadá příliš dobře, nemá skvělé texty, ale nechybí mu to nejdůležitější, strategie.

Jak přivést návštěvníky na web

Každý by chtěl mít na svém webu hned od začátku hromadu návštěv. Ono to ale není tak jednoduché.

„Nastavte mi klíčová slova, abych byl na Googlu úplně nahoře.”

To je jeden z častých požadavků. Jeho splnění při tvoření webu není nereálné. Vyhledávače jsou dnes inteligentní a snažit se je obcházet klíčovými slovy, které mnohdy ani nesouvisí s webem, už prostě nemá cenu. Jak to tedy udělat? Poctivě!

Když bych dnes začínal s novým webem, jako první bych na něm začal psát blogové články z oboru, kterému se web věnuje. V každém oboru je možné sdílet zajímavý obsah. Vy si ale říkáte, že vyrábíte třeba fyzické produkty a nemáte o čem psát. Znáte to. Co když vaše zákazníky zajímá, jak se váš produkt vyrábí? Udělejte o tom fotoreportáž, napište pár řádků textu a máte krásný příspěvek na blog. Nebo natočte video. Vytvořte rozhovor se svými zákazníky. Možností je spoustu.

Můžete také investovat do reklamy. Ale i to má svá pro a proti. Zaplaťte si reklamu, na web vám přijdou stovky nebo tisíce návštěvníků. Vězte ale, že většina z nich zase odejde.

„Průzkumy dokazují, že nejvýše 1% návštěvníků na webu nakoupí hned při první návštěvě.”

Návštěvníky je potřeba zaujmout hned napoprvé. Blog je jednou z cest. Díky blogu se budou návštěvníci rádi vracet a tím, že budete obsah webu rozvíjet, ho budou mít rádi i vyhledávače. Až pak ve výsledcích vyhledávání začne váš web stoupat vzhůru. A to ani nemluvím o tom, jak skvěle je možné blogové články sdílet na sociálních sítích.

Jak zaujmout hned napoprvé

Když už návštěvník přijde na web, je potřeba ho zaujmout. Nabídnout něco opravdu hodnotného. Klidně to nejlepší co máte. Říkáme tomu magnet. Tohle je věc, kterou prostě musí mít.

Magnet může mít různé podoby a na webu jich postupem času můžete mít několik. Může to být ebook, video, přístup na jinak nedostupnou stránku, sleva, kupón na první návštěvu zdarma, dárkový poukaz, dárek k prvnímu nákupu.

Zároveň se nebojte říci o kontakt. Lidé vám ho rádi dají, pokud vidí, že to s nimi myslíte dobře. Tím se postupně dostáváme k tomu, jak to všechno realizovat.

Formulář. To je ten klíč. Na webu je potřeba mít magnet s neodolatelnou nabídkou, který návštěvník získá výměnou za svůj kontakt vložený do webového formuláře.

Často se ale setkávám se zásadní chybou. Když už lidé mají na webu tento formulář, mají ho jen na úvodní stránce. Je potřeba počítat s tím, že jen málokdy noví návštěvníci přijdou rovnou na úvodní stránku. Naopak, většinou se na web dostanou skrze jeho obsah. Třeba přes blogový článek.

Doporučuji proto magnet vkládat na různá místa celého webu tak, aby každý nový návštěvník mohl vaši neodolatelnou nabídku hned využít.

Jak na skvělou úvodní stránku

Udělejte jednoduchý test. Posaďte před svůj web člověka, který vás nezná, neví co děláte a ještě neviděl váš web. Nechte ho pár sekund dívat na úvodní stránku. Pak web zavřete. Zeptejte se, o čem web je a co se na něm dozví. Pokud nebude schopen vám to popsat, je něco špatně.

Ať už návštěvník na web přijde odkudkoliv, pravděpodobně se dříve nebo později proklikne na úvodní stránku. V jejím úvodu musí být jasně řečeno, o čem web je. Dlouhé texty psané malým písmem tu nemají své místo. Řekněte jednou jasnou větou, o čem web je. Nebojte se použít opravu velké písmo. Skvělá je také doprovodná fotografie umístěná na pozadí přes celou stránku. Zajistěte ale, aby byla skutečně poutavá a kvalitní. Nehezká rozmazaná fotka, ve které by text splýval a nebyl dobře čitelný, bude působit spíše negativně.

Když už návštěvník pozná, kde to vlastně je, vyzvěte ho k akci. Pod úvodní větu klidně umístěte velké tlačítko s výzvou k akci. Tou výzvou může být váš magnet.

E-mail marketing

Říkáte si o kontakt? Super. Ale komunikujte s nimi. Ne, nemyslím tím posílání nabídek pořád dokola. Tím své zákazníky dříve nebo později odradíte.

Už jste slyšeli o pojmu cesta zákazníka? Když máte na webu formulář a získáte kontakt, cesta zákazníka je způsob, jak s kontaktem pracovat. Za pár dní od registrace poděkujte. Za dalších pár dní zkuste překvapit zajímavým obsahem navíc. Řekněte kontaktu, že vám na něm záleží. Informujte o svém blogu, kde jsou další informace. Pozvěte na sociální sítě. Budujte důvěru. Pak teprve zkuste nabídnout svůj produkt. Váš úspěch bude pravděpodobnější, než když budete nutit k nákupu hned na začátku.

Pracujete s blogem? Paráda. Informujte své kontakty o tom, že na blogu je něco nového.

ZDARMA - NÁVOD JAK UDĚLAT WEB

Abyste měli vlastní web, nemusíte být grafik ani programátor. S tímto návodem to zvládnete třeba za jedno odpoledne úplně sami. Vyzkoušejte si, jak je to snadné.

Jak fungují moderní webové stránky

Pojďme si to shrnout. Máte web. Publikujete na něm obsah skrze blog. Své příspěvky sdílíte na sociální sítě. Lidé přicházejí na web ze sociálních sítí a vyhledávání. Dostanou od vás neodolatelnou nabídku. Na oplátku získáváte jejich kontakt. Díky cestě zákazníka vám kontakt začne důvěřovat. Pravděpodobně máte nového zákazníka. Do budoucna mu posíláte nové články. Lidem nic nenutíte, ale díky webu lépe prodáváte. Zní to jako sci-fi? Nikoliv, tak fungují moderní webové stránky.

A pokud chcete prodávat online produkty, můžete automatizovat nejen magnet, cestu zákazníka a komunikaci s kontakty, ale i celý proces prodeje od objednávky přes fakturaci až po předání produktu zákazníkovi.

Až teď má smysl investovat do reklamy

Teď už asi vidíte ten rozdíl a je vám jasné, proč se nevyplatí do reklamy investovat, pokud nemáte skvěle dotažený web. Přivést na web tisíc návštěvníků z reklamy je jedna věc. Zaujmout je, získat jejich důvěru a přeměnit je v zákazníky klidně až za rok od prvního setkání, je věc druhá.

Je to jako první rande. Taky nedostanete všechno hned na začátku, i když je tu pořád to jedno procento :).

A co teď?

Možná webové stránky ještě nemáte, ale tak nějak cítíte potřebu je mít. Pak se na nás neváhejte obrátit. Rádi vám s jejich vytvořením pomůžeme.

Nebo chcete začít sami? Máme pro vás i návod. Zdarma na této stránce.

Mějte se hezky a nezapomeňte si užívat život. Lukáš.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.