Jak nastavit reklamu na Facebooku

Jednou z cest, jak oslovit velké množství lidí, které by mohlo zajímat to, co děláte, je právě reklama. Pokud máte postavený web, vytvořenou cestu zákazníka a jste připraveni to pořádně roztočit, právě teď je vaše chvíle. V dnešním článku si řekneme, jak vytvořit první jednoduchou reklamu na Facebooku.

Proč zrovna Facebook? Jednoduše proto, že se nejen mě osvědčil jako super řešení, které přitom není až tak složité.

Co je potřeba před spuštěním reklamy?

  • Mít hotový poutavý web, který návštěvníky ohromí,
  • s nastavenou cestou zákazníka,
  • díky které výměnou za kontakt lidem dáte hodnotný obsah,
  • budete je vzdělávat například blogovými články,
  • za které vás budou milovat,
  • a své skvělé produkty a služby pak snadno prodáte,
  • aniž byste na své klienti jakkoliv tlačili,
  • k tomu všemu navíc dodáte tu nejlepší podporu a péči i po prodeji.

Propagace příspěvku

V předchozích článcích jsem vám ukázal, jak vytvořit firemní stránku na Facebooku a také jaký typ obsahu na ní můžete sdílet. Díky tomu bude vytvoření první reklamy velmi snadné.

Přepněte se nyní na svou firemní Facebookovou stránku a vyhledejte některý ze svých příspěvků, který jste sdíleli a který budete chtít propagovat. U tohoto příspěvku pak klikněte na tlačítko Propagovat příspěvek.

Účel

Před vámi se objeví okno s nastavením reklamy, ve kterém jako první zvolíte účel. Účelem ve většině případů budou návštěvy na webu, kde lidem nabídnete právě nějaký hodnotný obsah výměnou za kontakt.

Tlačítko přidat příspěvek

U reklamy si můžete vybrat tlačítko, které se zobrazí v jejím pravém dolním rohu. Přímo k reklamě tak přidáte výzvu k akci pomocí tlačítka Koupit, Zaregistrovat se nebo třeba Další informace.

Okruh uživatelů

Díky možnosti zvolit si Okruh uživatelů můžete svou reklamu nechat zobrazovat pouze lidem, který o ni budou mít opravdu zájem. A protože Facebook toho o svých uživatelích ví v dnešní době opravdu hodně, je nastavení cílení jednoduché.

V první řadě si určete, zda se reklama bude zobrazovat pouze ženám, pouze mužům nebo všem a také jejich věkové rozmezí. Vyberte si lokalitu, ve které chcete reklamy zobrazovat. Cílit můžete jak na celou ČR, tak třeba jen na konkrétní kraj či město.

A tím nejdůležitějším jsou zájmy. Svou reklamu chcete přece zobrazovat pouze lidem, kteří se o váš obor zajímají. Projděte si tedy demografické údaje, zájmy, chování a vyberte přesně ty oblasti, které souvisí s vaším oborem. Pokud máte například autoservis, vyberte si ze zájmů vše, co by s tímto oborem mohlo souviset.

V nastavení také uvidíte, jak široká cílová skupina, na kterou bude vaše reklama cílit, bude. Nesnažte se za každou cenu cílit na miliony lidí. Mnohé z nich totiž vaše služby zajímat nemusí. Naopak se snažte zaměřit na úzký okruh uživatelů v řádu např. několika desítek tisíc.

Nastavení reklamy samozřejmě můžete kdykoliv v budoucnu měnit.

7 TIPŮ, ABY VÁM WEB VYDĚLÁVAL

Příručka pro podnikatele, kteří nemají web, nebo jim ten stávající nefunguje. 7 oblastí, které většina podnikatelů podceňuje, dělá je špatně nebo dokonce vůbec.

Rozpočet a trvání

V sekci Rozpočet a trvání si určíte, kolik svých financí jste ochotni do reklamy investovat a jak dlouho má reklama běžet. Než si vše osaháte, můžete začít na menších částkách. Pokud například do reklamy vložíte 50 Kč denně, nastavíte její délku na 7 dní, tak celková investice bude okolo 350 Kč. Podle toho, jaké bude mít reklama výsledky, můžete následně rozpočet i trvání upravit.

Platba

Nakonec bude potřeba zvolit způsob, jakým za reklamu Facebooku zaplatíte. Vybrat si můžete třeba platbu prostřednictvím platební karty, nebo přes PayPal.

Spuštění reklamy

Po pravé straně po celou dobu uvidíte náhled své reklamy. Pokud je vše podle vašich představ a budete chtít svou první reklamu spustit, klikněte na tlačítko Propagovat.

Správce reklam

Pro další možnosti správy reklam, vytvoření dalších typů reklam apod. je vám k dispozici nástroj Správce reklam. Dostanete se do něj tak, že v modrém proužku v horní části okna po pravé straně kliknete na „trojúhelník“ a v nabídce zvolíte možnost Spravovat reklamy.

Pokud jste si už nastavili propagaci příspěvku formou reklamy, tak ji zde uvidíte.

Správce reklam doporučuji projít a nastavit si vše k obrazu svému. Můžete si nadefinovat a uložit uživatelské okruhy, abyste je u dalších reklam nemuseli znovu nastavovat, nastavit si limit na výdaje, abyste neutratili více, než chcete a v neposlední řadě sledovat také konverze, tedy to, jaké výsledky reklama přináší.

Abyste mohli sledovat konverze, je potřeba vytvořit tzv. Facebook Pixel a integrovat ho do webu.

A právě Facebook Pixel a jeho integrace do webu bude tématem příštího článku.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře
  1. honza napsal:

    Ahoj, chci se zeptat na jakou skupinu mám cílit když chci nastavit reklamu pro grafické studio? Kolik je ideální rozpočet ze začátku? Díky moc Honza

    • Lukáš Kochrda napsal:

      Ahoj Honzo, díky za Tvůj dotaz. Obecně doporučuji cílit na osoby se zájmem o to, co děláš. Cílový okruh by neměl být příliš široký, protože pak se reklama zobrazí pravděpodobně i lidem, kteří o ni nemají zájem. Zároveň je dobré reklamy optimalizovat a vyhodnocovat. Doporučuji začít například s dvěma reklamními sadami a v každé po jedné reklamě. Za nějaký čas vyhodnotit, která funguje lépe a tu horší nahradit novou. Za nějaký čas opět vyhodnotit apod. Je ale potřeba mít na webu magnet, tedy formulář pro vložení kontaktu, za který návštěvník získá něco hodnotného. A tento formulář rozmístit na vhodná místa po celém webu, aby se k němu mohl každý odkudkoliv dostat. Hezký den, L.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.