Jak správně nastavit WordPress

Dnes se podíváme na zoubek některým důležitým nastavením WordPressu. Pokud jste si už WordPress nainstalovali nebo se na instalaci teprve chystáte, je dobré tato nastavení provést rovnou. Ale i v případě, kdy svůj web už máte nějakou dobu spuštěný, není od věci nastavení zkontrolovat a případně upravit.

Když už tady mluvím o instalaci WordPressu, pokud jste se do ní ještě nepustili, v článku na této stránce jsem pro vás napsal návod, jak na to krok za krokem.

Základní nastavení

První zastávkou našeho dnešního článku bude sekce Nastavení / Obecné, kam se dostanete přes menu po levé straně. Tady vyplňte Název webu a jeho základní Popis (stačí pár slov). Tyto údaje se budou následně zobrazovat jako výchozí v záhlaví prohlížeče, případně ve výsledcích vyhledávání apod.

Další dvě pole jsou velmi důležitá a dávejte si u nich velký pozor, pokud v nich budete chtít něco změnit. Myslím tím Instalace WordPressu (URL)Úvodní stránka webu (URL). Tato pole se vyplňují automaticky při instalaci WordPressu a pokud k tomu nemáte důvod, není je potřeba měnit. Pokud je ale měnit budete, jak jsem říkal, dávejte si pozor, abyste do nich URL zadali správně. Stačí totiž malý překlep a může se stát, že celý web přestane fungovat. Samozřejmě to lze opravit, už je ale většinou nutný ruční zásah do databáze.

Emailová adresa je pole pro zadání administrátorského emailu, na který budou chodit veškerá upozornění týkající se webu.

Zaškrtávací pole Členství, respektive Zaregistrovat se může kdokoliv, slouží k tomu, že u přihlašovacího formuláře pro přihlášení k webu bude zpřístupněno tlačítko, kterým se na webu může kdokoliv zaregistrovat. V seznamu pod tímto zaškrtávacím polem pak určíte, jaká úroveň bude u nového uživatele nastavena jako výchozí (např. Návštěvník).

Osobně ale doporučuji Členství NEPOVOLOVAT, protože ve většině případů bude jediný přínos (negativní) v tom, že se vám na web budou registrovat stovky nesmyslných e-mailových adres, za kterými stojí roboti se snahou dostat se na váš web a vkládat na něj spam. Pokud chcete na svém webu umožnit návštěvníkům registrace, existují mnohem lepší sofistikovanější nástroje. Na ty se ale podíváme v jiném článku.

Časové pásmo stačí jednoduše nastavit podle města, tedy u nás Praha. Nakonec nastavíte, jak chcete, aby se zobrazoval datum a čas, zvolíte si první den v týdnujazyk, ve kterém chcete s WordPressem komunikovat. Nastavení nezapomeňte uložit.

Nastavení komentářů

Dalším nastavením, které stojí za zmínku, je Nastavení komentářů. Dostanete se sem pomocí menu Nastavení / Komentáře. Je dobré si přečíst, co které nastavení znamená a podle toho nastavení upravit, nicméně osobně doporučuji zaměřit se zejména na následující.

Abyste nemuseli řešit e-mailové notifikace informující vás o snaze přidat nové pingbackytrackbacky do komentářů vašich příspěvků, je dobré druhou možnost, která toto povoluje, raději vypnout. Stejně tak rovnou můžete vypnout i první možnost Pokusit se automaticky upozornit webové stránky, na které je odkazováno v publikovaném textu.

Doporučuji také zapnout si zasílání e-mailu s informací, že někdo vložil nový komentář. Budete o něm rychle vědět a můžete na něj ihned reagovat. Alespoň pro začátek doporučuji nastavit ruční schvalování komentářů aktivací volby Každý komentář musí být schválen ručně.

Zobrazení avatarů si povolit můžete. Tato funkce spolupracuje se službou gravatar.com, kde si každý uživatel může zaregistrovat svou emailovou adresu, nastavit si u ní třeba profilový obrázek a jakmile pak na vašem webu přidá komentář a uvede svůj email, rovnou se u něho zobrazí i profilová fotografie.

Trvalé odkazy

V menu Nastavení najdete také možnost Trvalé odkazy. Ve většině případů tu uvidíte přednastavený Čistý formát. Odkazy na webu, pokud je třeba někam kopírujete, ale nevypadají dvakrát nejlépe. Osobně používám a doporučuji to i vám, formát Název příspěvku.

Do pole Základní část URL adresy rubrik pak standardně nastavuji slovo rubrika.

Shrnutí na závěr

Dnes jsme se podívali na to nejdůležitější nastavení, které sám na každém webu provádím hned po instalaci WordPressu. Příště nás čeká nastavení profilu uživatele, podíváme se na službu gravatar.com a nainstalujeme pár skvělých pluginů, které by neměly chybět na žádném webu s WordPressem. Budu se na vás těšit.

Vstupte do Web Academy Online

Líbilo by se vám mít web, který by neustále přiváděl nové zákazníky a to i bez vaší přítomnosti? Pokud se chcete naučit, jak se takové weby dělají, je mi potěšením vás pozvat do kurzu Web Academy Online. Tady se společně učíme ty správné postupy, díky kterým se už nebudete muset honit za svými zákazníky.

Vstupte do kurzu zde >>>

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.