Jdeme do akce , aneb vymýšlíme strukturu webu

Jdeme do akce, aneb vymýšlíme strukturu webu

Když už jsme si v předchozích článcích řekli všechny ty úvodní teoretické věci o tom, co je to web, proč je důležité ho mít a také pro koho je nutností, je ten správný čas pustit se do akce a začít ho také dělat. V minulém článku jsem vám řekl o srdci moderního webu, kterým je redakční systém a který pro sebe také využijete.

Dnes se zamyslíte nad tím, co vlastně na tom svém webu budete mít. Kde se na webu budou nacházet jaké informace a jakou budou mít strukturu. Cílem přitom bude, aby web nejen dobře vypadal, ale také aby zaujal a byl přehledný. Díky tomu si ho návštěvníci jednoduše zamilují.

V praxi se nejčastěji setkáte se dvěma typy webů

Prvním jsou weby rozdělené na několik samostatných stránek. Každá taková stránka má příslušný obsah a odkazuje na ni většinou tlačítko z hlavního menu, které je společně s logem umístěno v záhlaví webu.

Setkáte se ale i s případy, kdy hlavní menu je vlevo, nebo vpravo. To už je na vás. Pod záhlavím už je většinou samotný obsah stránky, který se mění v závislosti na tom, kterou sekci v menu otevřete.

Zápatí je pak místo, kde můžete zobrazovat např. kontakt, odkazy na vaše další stránky, sociální sítě apod. Tento typ webu je vhodný ve většině případů.

Druhým typem je tzv. onepage web. Hlavní rozdíl oproti předešlému případu je v tom, že obsah není rozdělen do samostatných stránek, ale vše se děje na jedné stránce. Všechny informace jsou tak umístěny na jednom místě a pomocí tlačítek v menu se pouze přesouváte mezi nimi.

Tento typ je vhodný zvláště pro méně obsáhlé weby. Příkladem onepage webu může být můj osobní web LukasKochrda.cz.

Váš první úkol – namalujte si to

Máte už představu o tom, jak bude váš web vypadat? Vezměte si tužku a přeneste všechny své myšlenky na papír. Kreslete, pište, škrtejte a vytvořte si alespoň návrh úvodní stránky, ze které pak budou odvozeny i další stránky. Jen tak budete mít později jasno v tom, co kde má být. Napište si také, jaké stránky na webu budete mít a jak se budou jmenovat.

Možná vám to přijde samozřejmé, ale věřte tomu, že i v případě, kdy máte o svém webu jasnou představu, vám klidně i propiskou udělaný náčrt hodně zjednoduší práci při tvorbě.

Příště se podíváme na to, jak správně zvolit název domény pro váš web.

A pokud by se vám hodil komplexní návod, jak udělat profitující web od začátku do konce, mrkněte na tuto stránku. Najdete tam také jeden bonus pro vás.

Pro dnešek je to vše a budu se těšit zase u dalšího článku.

 

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.