Kdo nemá web, nemůže podnikat! Mýtus nebo pravda?

Kdo nemá web, nemůže podnikat! Mýtus nebo pravda?

Je jasné, že jako tvůrce webů bych měl propagovat spíš druhou myšlenku. Jak je to ale ve skutečnosti? Rozhodně tady nechci tvrdit, že bez vlastního webu nemůžete podnikat. Každé podnikání je specifické a určitě podnikat můžete i bez vlastního webu. Otázkou ale je, jak efektivní pak takové podnikání je. Nebo spíš jak efektivní by mohlo být, kdyby existovalo něco, díky čemu by zákazníci chodili sami od sebe a nemuseli jste se za nimi honit.

Tento článek jsem se rozhodl napsat proto, že jsem se už několikrát setkal právě s názorem, že kdo nemá web, nemůže podnikat. Dobře tedy. Dejme tomu, že mám stavební firmu. Nechám si vytvořit web, na kterém budu propagovat svou práci, své služby, nahodím pár referencí a pak budu čekat, že noví klienti začnou stát frontu před mou kanceláří. Co se ale stane? Většinou vůbec nic! Takový web pak zůstává jen jako jakási vizitka, na kterou odkážu někoho, kdo na mě dostal doporučení, aby se podíval, co vlastně dělám.

Protože se budu snažit, zaplatím si za reklamy na Facebooku, na Googlu, nebo dokonce oslovím firmu, která mi reklamy vytvoří. Vše bude fajn, na web začnou chodit návštěvníci a tu a tam se i někdo ozve. Tím „tu a tam“ jsem myslel to, že ve skutečnosti většina návštěvníků zase odejde a už se na web nikdy nevrátí. Jednoduše na mě zapomenou. Časem tak zjistím, že to celé bylo k ničemu a jdu od toho.

Jaké by to ale bylo, kdyby můj web začal s návštěvníky sám komunikovat? Poskytl jim hodnotné informace a hýčkal si je. Pak by se nejspíš časem vrátili a postupně by si web zamilovali. Začali by důvěřovat tomu, že stavím opravdu kvalitní domy. A až by nastal ten správný okamžik, už prostě ví, na koho se mohou obrátit.

Co z toho plyne? Jak už jsem psal, netvrdím, že bez webu nelze podnikat. Tvrdím ale, že pokud máte web, který není jen obyčejnou vizitkou a nabídkou vašich služeb, je dobře udělaný a poskytuje návštěvníkům hodnotu, může vám neskutečně ušetřit čas, námahu, peníze a tím usnadnit život.

Nebudete se tak muset honit za zákazníky, protože oni vás budou sami vyhledávat.

A na závěr pro vás něco mám. Pokud chcete zjistit, jak si sami můžete takový web udělat, tohle vás bude zajímat.

Více se dozvíte zde >>>

PS: Pokud si právě teď říkáte, že pro vaše podnikání by to nefungovalo, možná vás v příštím článku vyvedu z omylu 🙂 Do té doby se mějte krásně a budu se těšit. Lukáš.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.