Okruhy uživatelů pro reklamu na Facebooku

Abyste při každém vytváření reklamy na Facebooku nemuseli znovu a znovu nastavovat okruhy uživatelů, umožňuje je správce reklam pohodlně přednastavit. Můžete si tak předem připravit okruhy uživatelů podle toho, na kterou skupinu potenciálních zákazníků chcete cílit. Nebo si naopak můžete vytvořit okruhy uživatelů, které chcete u reklam vyloučit.

Váš ideální zákazník Avatar

Prvním případem, pro který budete pravděpodobně chystat okruh uživatelů, je váš ideální zákazník. Často se také označuje jako Avatar. Facebooku jednoduše řeknete, mezi jakými lidmi má hledat potenciální zákazníky. Rozlišovat přitom můžete oblast, ve které se nachází, jazyk, věk a další demografické údaje, a zejména zájmy.

Vyloučený okruh uživatelů

Dříve nebo později zjistíte, že nemusí být úplně efektivní, zobrazovat reklamu těm stejným lidem pořád dokola. Nebo ano, ale pokud na reklamu zareagují a prokliknou se na váš web, tak tam mají dvě možnosti. Buď provedou konverzi, nebo odejdou. Pokud odejdou, nemá moc smysl těmto lidem dále zobrazovat stejnou reklamu. A právě k tomu se využívají okruhy uživatelů, kam spadají návštěvníci webu.

Návštěvníkům webu, kteří se na web dostali skrze reklamu na Facebooku a neprovedli přitom konverzi, můžete zobrazovat trochu jinou reklamu a pokusit se je tak získat zpět. Říká se tomu remarketing.

Facebook pixel

Dříve, než se pustíte do nastavení vlastního okruhu uživatelů, si na svůj web implementujte Facebook pixel. Jak ho vytvořit a implementovat do webu, jsem psal ve svém minulém článku.

Vytvoření okruhu uživatelů pro Avatara

  • Ve správci reklam na Facebooku v horním menu přejděte na záložku Přehledy pro okruhy uživatelů. Pokud tuto záložku nebudete vidět, klikněte nejprve na možnost Všechny nástroje.
  • Před vámi se objeví okno pro výběr okruhu, kterým začnete. Pokud nastavujete okruh uživatelů poprvé, můžete vybrat možnost Každý na Facebooku.
  • Nástroj Přehledy pro okruhy uživatelů má dvě hlavní části. Vlevo nastavujete parametry svého ideální zákazníka, vpravo pak vidíte výsledky v podobě celkového počtu daného okruhu, demografické a další údaje.
  • Pomocí panelu vlevo tedy nastavte parametry svého ideálního zákazníka – odkud je, kde žije, zda je to muž nebo žena, kolik mu je, jaké má zájmy (kde pracuje, co ho baví, o co se zajímá…) apod. Pokud nechcete reklamu zobrazovat například současným fanouškům své stránky na Facebooku, můžete je rovnou vyloučit.
  • Tip: nesnažte se za každou cenu vytvořit okruhy s miliony uživatelů, pokud cílíte jen na Českou republiku. Vybírejte vhodné zájmy podle svého zaměření, aby výsledný okruh měl několik desítek až jednotky stovek tisíc uživatelů. Každý obor to může mít trochu jiné.
  • Jakmile budete s nastavenými parametry okruhu spokojeni, klikněte nahoře na tlačítko Uložit, zadejte libovolný název a okruh Uložte.
  • Vytvořený okruh uživatelů najdete v horním menu v sekci Okruhy uživatelů a jakmile budete tvořit novou reklamu, budete mít možnost si ho rovnou vybrat bez nutnosti dalšího nastavování.

Okruh uživatelů, kteří navštívili váš web

  • Abyste mohli ze svých reklam vyloučit uživatele, kteří už na reklamu jednou zareagovali, nebo na ně naopak cílit jinou reklamu (remarketing), hodí se nastavit okruh uživatelů návštěvníků webu.
  • Přejděte do sekce Okruhy uživatelů a klikněte na tlačítko Vytvořit okruh uživatelů / Vlastní okruh uživatelů.
  • Mezi způsoby, kterými chcete okruh vytvořit, vyberte možnost Návštěvnost webu.
  • Pomocí možnosti Návštěvníci konkrétních webů vložte URL adresu svého webu, konkrétní stránky, případně zvolte další kritéria a určete, kolik dní mají lidé v okruhu uživatelů zůstat.
  • Okruh nakonec pojmenujte a uložte.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.