Pomáhám podnikatelům tvořit profesionální weby, které dokonale naplňují potřeby návštěvníků a ve dne v noci prodávají. Zjistěte o mně více.

Takhle má vypadat úvodní stránka

Když jsem vám minule popisoval, bez jakých stránek se váš web neobejde, jednou z nich byla právě úvodní stránka. Zkuste si uvědomit jednu věc. Kdekoliv na internetu zahlédnete něco zajímavého, třeba obrázek na Facebooku. Ten odkazuje na super článek, tak že na něj kliknete a začnete si číst. Článek možná ani celý nedočtete, ale začnete být zvědaví, kam jste se dostali, co je tohle za web. Co uděláte?

Většina návštěvníků klikne v menu na logo, případně na odkaz směřující na úvodní stránku. Očekávají, že se tam dozví vše podstatné o vás a o tom, co pro ně máte.

Jestliže jim hned na začátku podkopnete nohy zmateným obsahem, dlouhými texty nebo prostě čímkoliv, nad čím jim zůstane rozum stát, pravděpodobně vezmou nohy na ramena a utečou.

Pěti-sekundový test

Následující test dokáže určit kvalitu té nejdůležitější části úvodní stránky vašeho webu a to úvodu, který se zobrazí jako první poté, co se návštěvník na váš web dostane.

  • Poproste o spolupráci kohokoliv, kdo váš web nikdy neviděl a neví, čím se zabýváte. Říkejme mu tester.
  • Posaďte testera před zhasnutou obrazovku počítače, na které máte připravenou svou úvodní stránku.
  • Zapněte obrazovku, nechte testera 5 sekund dívat a poté ji zase zhasněte.
  • Zeptejte se testera, o čem web je.

Zvládl vám tester popsat, čím se váš web zabývá? Pokud ano, gratuluji. Většina webů tuto základní funkci nemá.

Úvod úvodu

Pojďme si popsat, co v úvodu úvodní stránky nesmí chybět. Co musí uživatel vidět, aniž by roloval kolečkem nebo někde klikal. Nebudu popisovat, co je úplně nejvíc důležité, protože všechny následující parametry pokládám za důležité a při stavbě jakéhokoliv webu se je snažím splnit.

Jasná a přehledná hlavička, s viditelným logem vlevo a navigací, neboli menu, vpravo. Nepříliš velké logo, zároveň ale dost velké na to, aby ho člověk viděl. Ze zkušenosti se mi dobře osvědčil rozměr loga max 1 cm na výšku a k tomu odpovídající šířka. Hlavička by měla být úzká, aby nezabírala příliš velkou část obrazovky (přeci jen dnes hodně lidí používá širokoúhlé monitory) a nejlépe fixní (viditelná při rolování).

Poutavý obrázek odpovídající tématu zaměření webu, nastavený jako pozadí přes celou viditelnou část úvodu stránky. Obrázek, že kterého bude i bez textu jasné, co děláte.

Jste fitness trenér? Nechte si vyfotit bomba fotku ve fitku a šup tam s ní.

Slogan. V jedné krátké větě řekněte, čím se zabýváte. Pozor na souvětí, stačí jen pár slov (například 5). Slogan udělejte větším fontem, aby byl dobře vidět. Potřebujete toho hned v úvodu říci více? Nevadí, další krátkou doplňkovou větu můžete menším fontem napsat pod hlavní slogan. Dejte pozor, aby byla opravdu krátká. Mnoho textů spíš odradí než zaujme.

Výzva k akci. Řekněte návštěvníkovi, jaký je další krok. Co má teď udělat. Je vaším cílem získat od něho kontakt, aby jste s ním mohli v budoucnu dál komunikovat? Řekněte si o něj. Pod slogan umístěte tlačítko s nápisem jako SPUSTIT VIDEO, STÁHNOUT EBOOK, ZÍSKAT PŘÍRUČKU, ZAČÍT ZDARMA…, kterým se otevře formulář pro vložení kontaktu a získání hodnotného obsahu zdarma.

Úvod máme a co dál

Úvodní stránku se vždy snažím tvořit tak, aby splňovala funkci rozcestníku, ze kterého se návštěvník dostane kamkoliv na web, i kdybych schoval hlavní menu. Tím ale rozhodně neříkám, abyste na úvodní stránku dávali úplně všechno. Spíš stačí dát takovou ochutnávku od všeho zajímavého.

Pod úvodem se sluší říct, kdo jste, jaký je váš cíl a co vás k tomu vedlo. Stačí jednoduchý odstavec textu (můžete ho doplnit o svou fotografii), kde se představíte, řeknete pár slov a přidáte tlačítko s proklikem na stránku, kde můžete sepsat celý svůj příběh. Buďte lidští a zbytečně se nevychloubejte. Získáte si důvěru, protože návštěvníci budou vědět, kdo za webem stojí.

Ukažte, co ve vás je. Nebojte se lidem říci, s čím jim můžete pomoci. Vypište v bodech, jaké jsou vaše přednosti a jaké služby (nebo produkty) v dané oblasti nabízíte. I tady se snažte být struční a místo tuny textů přidejte raději tlačítka s proklikem na detail.

Přidejte důkaz. Není lepšího zákazníka než takového, který vás s radostí doporučí dál. Řekněte si o zpětnou vazbu a ve formě 2-3 vět ji umístěte jako referenci do dalšího bloku úvodní stránky. Stačí 2-3 reference a proklik na samostatnou stránku, kde referencí může být i více.

Je čas znovu si říct o kontakt. V úvodu možná každý na výzvu k akci nezareaguje, a tak stále nemáte očekávaný kontakt na nového návštěvníka. Přidejte další blok do spodní části úvodu, výzvu k akci tentokrát trochu popište, případně přidejte obrázek. Pokud bude návštěvník vědět, že to je pro něj to pravé ořechové, kontakt vám dá rád.

Patička

Už dávno to není jen místo, kam vložit Copyright. Lidé jsou zvyklí tady hledat i další informace. Skvěle se hodí v patičce vložit menu (ve zkrácené formě obsahující jen to důležité) ideálně také s odkazem na obchodní podmínky a zásady zpracování osobních údajů (pokud je používáte). Do patičky můžete vložit i seznam posledních článků na svém blogu, sociální tlačítka, Facebook box a v neposlední řadě samozřejmě kontakt (ideálně v pravé části patičky).

Chcete nový web, který bude mít skvěle vyladěnou nejen úvodní stránku. Ozvěte se nám a rádi s vámi vymyslíme cool řešení pro vaše podnikání.

Pomáhám podnikatelům tvořit profesionální weby, které dokonale naplňují potřeby návštěvníků a ve dne v noci prodávají.

Odebírejte novinky

Klikněte na tlačítko a vložte svůj e-mail. Jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře
  1. Michaela napsal:

    Děkuji za článek, je moc hezky a stručně popsaný. Něco málo vím, ale stále je dobré si to připomínat a opakovat:-)

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.