Vyhodnocení a optimalizace facebookové reklamy

Facebookové reklamy nejsou o tom, že si je jednou nastavíte a už na ně nebudete muset nikdy sáhnout. Je potřeba je pravidelně vyhodnocovat a optimalizovat. Jinak se totiž stane, že budete jen utrácet zbytečné peníze, které se vám nevrátí, ani kdybyste se na hlavu stavěli.

Každá reklama má svou životnost

V závislosti na okruhu uživatelů, kterému se reklama zobrazuje, dojde dříve či později k tomu, že lidé na reklamu prostě přestanou reagovat. Je to tím, že ji vidí často a jednoduše ji začnou přehlížet.

Ne nadarmo jsem ve svém nedávném článku psal o tom, jak sledovat konverze Facebookové reklamy. Právě sledováním konverzí jste schopni zjistit, jestli se vaše investice do reklamy vrací v podobě nových kontaktů v databázi, více návštěv na webu a ve finále také v zisku z prodeje vašich produktů a služeb.

Jakmile začnete mít pocit, že výkon reklamy slábne, je třeba ji optimalizovat. Optimalizací mám přitom na mysli změnu obrázku reklamy, změnu nadpisu a samozřejmě také textu. Nemusíte měnit hned všechno najednou. Můžete jednou změnit obrázek, podruhé zase text a různě to střídat. Tedy v případě, že má reklama stále ten stejný cíl.

Pokud máte na svém webu třeba užitečný ebook ke stažení výměnou za kontakt, můžete mít v rámci jedné sady reklam vytvořené dvě (i více) samostatné reklamy s různými obrázky i textem. Jednou za pár dní se podíváte na výsledky a zjistíte, která reklama funguje lépe. Tu lepší necháte aktivní. Slabší reklamu naopak optimalizujete, nebo úplně smažete a nahradíte novou. Za dalších několik dní provedete další kontrolu, optimalizaci atd.

7 TIPŮ, ABY VÁM WEB VYDĚLÁVAL

Příručka pro podnikatele, kteří nemají web, nebo jim ten stávající nefunguje. 7 oblastí, které většina podnikatelů podceňuje, dělá je špatně nebo dokonce vůbec.

Při změně cílení na jinou skupinu uživatelů neupravujte toto cílení stále v jedné sadě reklam. Místo toho vždy vytvořte novou sadu reklam. V ní pak buď vytvořte také nové reklamy, nebo zkopírujte ty existující a jen si je upravte.

Stejně tak v případě změny cíle reklamy. Pokud už nebudete novou reklamou získávat kontakty do databáze, ale jejím cílem bude více fanoušků Facebook stránky, pracujte s novou kampaní a v ní s novou reklamní sestavou i reklamami.

Lukáš pomáhá podnikatelům tvořit moderní weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Krásné moderní weby, marketing a strategie online prodeje jsou jeho každodenním šálkem kávy.

CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH NA BLOGU?

Vložte svůj e-mail a jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.